2024/04/08

アクセンチュア、卓越したシステム開発、保守・運用力を誇る
株式会社クライムの買収に合意

優れたエンジニアの活躍の場をグローバルにもつなげ、地域の持続的な成長に貢献

【東京発:2024年4月8日】 アクセンチュア株式会社(東京都港区、代表取締役社長:江川 昌史、以下、アクセンチュア)は、群馬県を中心にシステム開発やITインフラの保守・運用に至るまで幅広いサービスを展開する株式会社クライム(群馬県前橋市、代表取締役:金井 修、以下、クライム)の買収に合意したことを発表します。本合意の条件は非公開です。

アクセンチュアは、クライムが35年かけて培ってきた卓越かつ豊富なITに関する知識と経験を組み合わせ、世界中に広がるアクセンチュアのお客様に向けた、先進性と安定性を兼ね備えたテクノロジーサービスを提供します。特に、金融や行政機関のDX(デジタル・トランスフォーメーション)の大きな足かせとなっているレガシーシステムからの脱却は、クライムが持つ知見が加わることで一気呵成に進めることが可能になります。 同時に、クライムが手がける事業にアクセンチュアの知見を融合することで事業の高度化と成長を加速し、地元ICT産業のさらなる活性化につなげます。

クライムは1989年の創業以来、創業地である前橋を中心に国内金融機関、製造業、通信事業者や行政機関などのお客さまに向けて、勘定系、基幹系システムなどの開発から、ITインフラの保守・運用に至るまで高度な専門性を発揮してきました。クライムが擁する、先端のクラウド、セキュリティ技術やAMS(アプリケーション マネジメント サービス)に精通した約200名のエンジニアを含む約230名の社員は、今後アクセンチュア テクノロジーに加わります。

アクセンチュア株式会社 代表取締役社長 江川 昌史は次のように述べています。「日本の地域には、企業のデジタルトランスフォーメーション(DX)をリードする素晴らしい才能を持つエンジニアが数多く存在しています。特に、金融業界においてクライムが手掛けてきた先進的な取り組みの数々は、激変する業界において他企業のモデルになるものです。これらの優れたエンジニアの方々がグローバルな舞台でも輝ける機会を提供することは、スキルをさらなる高みに押し上げ、同時に地域経済の活性化にもつなげることができます。アクセンチュアは、高付加価値な仕事を地域に根付かせ、地域および日本全体の持続的な発展に貢献してまいります」

株式会社クライム 代表取締役 金井 修は次のように述べています。「クライムの最も重要な経営理念として、『従業員の幸福度最大化』を掲げています。社員一人ひとりが幸せであって、はじめてお客様に満足のいくサービスが提供できるのです。アクセンチュアの一員に加わることで、当社の社員はかつてない成長の場を得て、エンジニアとしての経験を積むことができるでしょう。常に高い視座でお客様や社会の課題解決に向けて尽力しているアクセンチュアと同じ道を歩むことは社員の幸せの最大化につながり、ひいては、地域のICT産業のさらなる底上げに貢献できると確信しています」

本合意は、商習慣に基づく完了条件に従って実行されます。

株式会社クライムについて
1989年の創業以来、従業員の幸福を最大の目的とした経営理念を掲げ、ICTを通して人々の生活と社会を便利にし、世界中のすべての人を幸福にすることを使命とした活動を続けています。ICT分野において所属する地域でナンバーワンを目指し、絶えず進歩し続けています。
株式会社クライムの詳細はhttps://www.climb-net.co.jp/をご参照ください。

アクセンチュアについて
アクセンチュアは、世界有数のプロフェッショナル サービス企業です。アクセンチュアは、世界をリードする企業や、行政機関をはじめとするさまざまな組織の中核にデジタル技術を実装することで、組織運営を最適化し、収益を拡大させ、また市民サービスの向上にも貢献するなど、お客様に対して目に見える成果を圧倒的な規模とスピードで創出しています。 アクセンチュアでは、優れた才能でイノベーションを主導する約742,000人もの社員が120カ国以上のお客様に対してサービスを提供しています。 また、テクノロジーが変革の成否を分ける時代において、世界中のエコシステム・パートナーとの緊密な連携を図りつつ、クラウド、データ、AIおよび業界ごとの比類のなき知見、専門知識や、グローバル規模のデリバリー能力を最適に組み合わせながらお客様の変革を支えています。アクセンチュアは、ストラテジー&コンサルティング、テクノロジー、オペレーションズ、インダストリーX、ソングの領域をまたぐ、幅広いサービス、ソリューションやアセットを活用して成果につなげています。アクセンチュアでは、成功を分かち合う文化や、360度でお客様の価値創造を図ることで、長期にわたる信頼関係を構築しています。またアクセンチュアは、お客様、社員、株主、パートナー企業、社会へ提供している360度での価値創造を、自らの成功の指標としています。
アクセンチュアの詳細はwww.accenture.com/us-enを、
アクセンチュア株式会社の詳細はwww.accenture.com/jp-jaをご覧ください。

Forward-Looking Statements
Except for the historical information and discussions contained herein, statements in this news release may constitute forward-looking statements within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as “may,” “will,” “should,” “likely,” “anticipates,” “aspires,” “expects,” “intends,” “plans,” “projects,” “believes,” “estimates,” “positioned,” “outlook,” “goal,” “target” and similar expressions are used to identify these forward-looking statements. These statements are not guarantees of future performance nor promises that goals or targets will be met, and involve a number of risks, uncertainties and other factors that are difficult to predict and could cause actual results to differ materially from those expressed or implied. These risks include, without limitation, risks that: Accenture and CLIMB will not be able to close the transaction in the time period anticipated, or at all, which is dependent on the parties’ ability to satisfy certain closing conditions; the transaction might not achieve the anticipated benefits for Accenture; Accenture’s results of operations have been, and may in the future be, adversely affected by volatile, negative or uncertain economic and political conditions and the effects of these conditions on the company’s clients’ businesses and levels of business activity; Accenture’s business depends on generating and maintaining client demand for the company’s services and solutions including through the adaptation and expansion of its services and solutions in response to ongoing changes in technology and offerings, and a significant reduction in such demand or an inability to respond to the evolving technological environment could materially affect the company’s results of operations; if Accenture is unable to match people and their skills with client demand around the world and attract and retain professionals with strong leadership skills, the company’s business, the utilization rate of the company’s professionals and the company’s results of operations may be materially adversely affected; Accenture faces legal, reputational and financial risks from any failure to protect client and/or company data from security incidents or cyberattacks; the markets in which Accenture operates are highly competitive, and Accenture might not be able to compete effectively; Accenture’s ability to attract and retain business and employees may depend on its reputation in the marketplace; Accenture’s environmental, social and governance (ESG) commitments and disclosures may expose it to reputational risks and legal liability; if Accenture does not successfully manage and develop its relationships with key ecosystem partners or fails to anticipate and establish new alliances in new technologies, the company’s results of operations could be adversely affected; Accenture’s profitability could materially suffer if the company is unable to obtain favorable pricing for its services and solutions, if the company is unable to remain competitive, if its cost-management strategies are unsuccessful or if it experiences delivery inefficiencies or fail to satisfy certain agreed-upon targets or specific service levels; changes in Accenture’s level of taxes, as well as audits, investigations and tax proceedings, or changes in tax laws or in their interpretation or enforcement, could have a material adverse effect on the company’s effective tax rate, results of operations, cash flows and financial condition; Accenture’s results of operations could be materially adversely affected by fluctuations in foreign currency exchange rates; changes to accounting standards or in the estimates and assumptions Accenture makes in connection with the preparation of its consolidated financial statements could adversely affect its financial results; as a result of Accenture’s geographically diverse operations and strategy to continue to grow in key markets around the world, the company is more susceptible to certain risks; if Accenture is unable to manage the organizational challenges associated with its size, the company might be unable to achieve its business objectives; Accenture might not be successful at acquiring, investing in or integrating businesses, entering into joint ventures or divesting businesses; Accenture’s business could be materially adversely affected if the company incurs legal liability; Accenture’s global operations expose the company to numerous and sometimes conflicting legal and regulatory requirements; Accenture’s work with government clients exposes the company to additional risks inherent in the government contracting environment; if Accenture is unable to protect or enforce its intellectual property rights or if Accenture’s services or solutions infringe upon the intellectual property rights of others or the company loses its ability to utilize the intellectual property of others, its business could be adversely affected; Accenture may be subject to criticism and negative publicity related to its incorporation in Ireland; as well as the risks, uncertainties and other factors discussed under the “Risk Factors” heading in Accenture plc’s most recent Annual Report on Form 10-K and other documents filed with or furnished to the Securities and Exchange Commission. Statements in this news release speak only as of the date they were made, and Accenture undertakes no duty to update any forward-looking statements made in this news release or to conform such statements to actual results or changes in Accenture’s expectations.

# # #

【報道関係の方のお問い合わせ先】
アクセンチュア株式会社
マーケティング・コミュニケーション本部 広報室
神田 健太郎
Email: accenture.jp.media@accenture.com

Copyright © 2024 Accenture. All rights reserved. Accenture and its logo are trademarks of Accenture.